Sakrament małżeństwa

1. Zgłosić się do kancelarii parafialnej w miejscu zamieszkania narzeczonej lub narzeczonego (nie ma znaczenia miejsce zameldowania). Zarezerwować termin ślubu, otrzymać wytyczne do dalszego postępowania.

2. Drugie spotkanie zaplanować co najmniej na trzy miesiące przed planowanym terminem ślubu – będzie wtedy miało miejsce wypełnienie „Protokołu z rozmów kanoniczno-duszpasterskich”. Zarezerwować przynajmniej godzinę.

3. Jeżeli nikt z narzeczonych nie mieszka na terenie naszej parafii (nie ma znaczenia zameldowanie), a chcieliby wziąć ślub w naszym Sanktuarium, to należy dostarczyć tzw. licencję na zawarcie sakramentu poza miejscem zamieszkania i/lub zgodę na przeprowadzenie rozmów kanonicznych i spisanie protokołu przedślubnego, od swojego proboszcza.

4. Zawierając małżeństwo z osobą innego wyznania, ale ochrzczoną lub nieochrzczoną, potrzebna jest dyspensa, którą musi wydać biskup. Prośbę składa się za pośrednictwem parafii, w której odbędzie się ślub. O zgodę występuje proboszcz, formalności trwają ok. miesiąca.

5. Obcokrajowcy potrzebują zgody biskupa swojego miejsca zamieszkania tzw. Litterae dimissorie.

6. Po uroczystości zaślubin PROSIMY nie sypać ryżu, płatków kwiatów, konfetti.